Chickapow!

Hallå där!

Har ni haft en bra helg?

Min har varit ganska seg, de är inte så roligt ändå att vara ensam hemma som man kanske tror. Har mest blivit att man legat vid datorn. Kollade i alla fall Pitch Black i fredags, sjukt bra film. Lätt Vin Diesels bästa. Den är ju ganska mörk och de gillar jag. Men sen har de blivit en hel del kollat på ESL.tv. De var Intel Extreme Masters i helgen, en datorspels turnering i Kiev. Så jag satt och kollade både lite Starcraft 2 och CS 1.6 matcher. Alltid ett fungerande tidsfördriv.

Idag var de tillbaka på jobbet, börjar snart vara färdig med inventeringen iallafall. Så efter de så blir de nog inte så mycket jobb. Men har ju funderat länge på de här med att starta eget och idag var jag på Arbetsförmedlingen för en snabb träff om de. Vart bokad till någon starta eget rådgivare. Fick också veta att jag inte kan söka bidrag förrän jag är 20. Vet dock inte om jag vill vänta tills dess, inte förrän i november ju! Men går väl på en träff med den där rådgivaren så kör jag nog igång efter de. Har suttit och läst runt en hel del idag och börjat göra en affärsplan, kan ju vara bra att planera lite nu innan.

Förresten så fick jag en av fyra löner idag, de satt fint. Dock gick den till de jag lånat för Golfen. Så ja de är väl inte så roligt men samtidigt skönt att betala färdigt de. Så man kan börja om med en ny bil. Saknar de otroligt mycket, en grym frihet är det ju.

När jag kom hem från jobbet idag så väntade något av de godaste som finns, palt. Så sjukt underbart grymt mäktigt gott. De bästa med palt är att dagen efter får man äta stekt palt. Tror ganska många är "anti-palt". Men om man aldrig smakat de så kan jag förstå de inte är så inbjudande, ser ju inte så värst gott ut, men de är de!

Känner att jag hoppar mellan allt möjligt nu haha. Men palla göra flera inlägg, kvällen har bestått av felsökning av mitt egna lilla nätverk här uppe på rummet. Har ju dragit igång min NAS/HTPC nu och vill kunna dela ut allt hårddiskutrymme på den. Men tror de börjat lösa sig nu. Men nu är jag trött och de är ju jobb som gäller imorgon så sängen nästa!

Godnatt
Johan Nyman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0