Somewhere over the rainbow

Halloj!

Jag har börjat fundera på att starta eget. Har funderat på de ett bra tag. Får nästan in någon dator varje vecka som jag ska laga eller bygga ihop en dator åt någon. Så varför inte starta ett företag? De är nog en bra erfarenhet att prova på de med. Kommer ju inte ha något stort utan bara ha de hemma eller hur man ska säga. Ingen lokal = inga egentliga utgifter. Lär ju vara någon slags registreringsavgift osv men tänkte gå och höra på Arbetsförmedlingen imorgon om man kan få hjälp eller bidrag. Skulle ju varit roligt att ha detta på sidan om något annat jobb, skaffa sig kontaktnät och bara göra sånt jag tycker är kul, laga och bygga datorer.

Imorgon åker mor och far upp till syrran i Skellefteå, så blir ensam några dagar. Ganska tråkigt egentligen, umgås ju inte med någon här i Hammarstrand så blir ju bara ännu mer ensamt nu. Men de är Intel Extreme Masters i Kiev i helgen så kommer nog bli en hel del Starcraft 2 tittande. White-Ra och Naniwa i samma grupp, kommer bli epic!

Mina mål för detta år går de väl både bra och dåligt med. Träningen går riktigt bra, inte missat ett enda pass än, eller jo men då körde jag dubbelt dagen efter. Glutenfria kosten går de väl lite sådär med, så svårt att inte slänga i sig en bulle eller pizza ibland. Men ska försöka bli bättre. Värst är de väl med att dra ner på Coca-Colan. Går ju inte alls. Vet inte hur man ska göra liksom?

Men imorgon är de jobb så nu blir de köra ett träningspass sen sängen.

Godnatt
Johan Nyman





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0