Helg

Halloj!

Hur har eran helg varit? Min har varit ganska så seg. Blir ju inte så mycket omväxling i livet här i byn. Umgås inte med så mycket folk här heller. Så ja, kolla film/serier, musik, nöta Starcraft 2 eller Unreal Tournament, skruva datorer eller läsa böcker. Blir lite segt ibland och denna helg kändes extra seg. Men jag ska inte klaga! Har hunnit funderat massa iallafall.
Nu till veckan så blir de kanske köpa bil igen. En Golf 2 denna gång med men en mycket fräschare, pedantiskt skött. Dock inte så stylad men kan ju fixa till den lite själv. Fick ju bra lön denna månad pga av att jag fick från flera olika jobb. Så kunde betala av pappa för förra bilen och ha pengar över för en ny.
Tyvärr så är jag färdig på jobbet där jag varit nu på tisdag. Så onsdag är jag arbetslös igen. Så de suger. Funderar ju på att skaffa eget boende och då kan de ju vara en fördel med jobb. Liiiiiten fördel... Några kompisar till mor och far har en stuga uppe i backen och dom ska flytta, är sjukt sugen på den. Men som sagt, måste ju ha en inkomst. Ska ta tag i de här och kolla runt så mycket jag kan efter något jobb, för mig spelar de ju ingen större roll vad det är.
Jobbar iallafall imorn och på tisdag. På onsdag morgon ska jag träffa någon "starta-eget-rådgivare" på Arbetsförmedlingen, så kan fråga hon om allt möjligt och få lite tips. Torsdag ska jag på någon vanlig träff på AF. har ju bestämt mig för de här med att starta eget iallafall, men de är ju något jag tänkt ha på sidan om annat jobb. Inget man kommer tjäna nå stora summor på.
Men nu blir de sängen, godnatt!
Johan Nyman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0