Dagens inköp

Blev en del inköp idag med. Har bestämt mig för att köra på de här med företag nu, eftersom jag har de hemifrån så blir de ju ingen direkt utgift så kan ju inte förlora så mycket på de. Kommer bli en rolig erfarenhet, kan ju hoppas de blir något av det.

Finns något som kallas ESD. Statisk elektricitet. Tex när man får en stöt, de är statisk elektricitet. En sån stöt kan förstöra en datorkomponent. Så när man lagar datorer så kan man behöva något för att skydda sig mot sådant, jag har aldrig använt de själv men om man nu ska starta ett datorservice företag så kan det ju vara bra. Så klickade ut mig på Kjell & Co och beställde hem en antistat matta och ett antistat-armband. Tog också hem ett trådlöst tangentbord med trackball på, blir perfekt när man har kopplat NAS/HTPC till tvn.

Tog också och tog mig ut på Inet och beställde hem en Netgear Prosafe GS108, en fin liten 1gbit switch. 8 portars. Blir perfekt till mitt lilla hemmanätverk. Tog även och tog hem lite nätverkskablar. Läste även på Sweclockers.com idag att dom börjat sälja sina musmattor så vart en sådan också!

Märkt att jag handlar mycket grejer haha. Så skönt med lön. Fick hem lite pengar från försäkringskassan också idag, så då överförde jag lite pengar åt mina systrar som hade de lite dåligt denna månad. Ja just, vart nå 50mm fläktar till mitt nyaste dator-projekt också. Och ett komplett Tiny Toons till NES, med kartong och hela alltet. Men nu tror jag att jag var färdig. BILDBOMB!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0