Insomnia

Hallo!

Kommer bli lite mera skrivet nu när jag fått till blogg appen på telefonen igen. Blogg.se har även krånglat på dator, men en ominstallation är på gång så sen ska de fungera fint. Är sjukt skönt med en NAS på 5 terabyte iallafall, kommer inte bekymra mig om utrymme på ett tag. Har alltså byggt en dator med två rejält stora diskar i (2tb + 3tb) som jag ansluter till nätverket så når jag dom hårddiskarna från alla andra datorer här hemma. Riktigt smidigt. Den fungerar även som htpc då den kör 1080p utan problem.

Min vanliga dator har dock betett sig mysko ända sen nätagget brann, så antagligen har något med gått åt pipan. Dock inget som märks så där direkt men den beter sig konstigt ibland. Antagligen moderkortet som spökar. Men just nu har jag inte råd att köpa något nytt.

Har ringt och mailat en hyresvärd för jag är ju intresserad av en stuga här i Hammarn. Uppe vid slalombacken. Hoppas jag får svar snart. Om de blir att jag hyr den så får man snåla till rejält eftersom jag inte har alltför mycket jobb. Men är väldigt pepp på att skaffa eget, sköta sig själv. Måste ju lära sig de någon gång, klippa navelsträngen. Sen tycker jag de är intressant med inredning osv. Men vet som sagt inget hur de blir, återstår att se. Kommer definitivt skriva om jag får svar.

Jobbar på ICA i helgen så borde sovit för flera timmar sen men som vanligt så kan man inte sova. Blir massa kaffe imorgon så man håller sig pigg och alert.

Starta eget planerna ligger just nu på is. Kan inte riktigt bestämma mig. Beror lite på hur de blir med stugan osv.

Meeeen nu ska jag försöka sova igen. Hoppas ni får en trevlig helg! Godnatt!
/Johan Nyman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0