Asus EeePC 900

Halloj!

Köpte mig en netbook för många år sen, en Asus EeePC 900. Använde den ganska flitigt ett tag, började sedan modda den. Var lite för modig och brände moderkortet. En ny inhandlades efter ett tag och nu har jag varit lite försiktigare. Tycker ju som sagt de är roligt att skruva och modda med datorer, har aldrig gett mig in på laptops men nu så. Det jag hunnit gjort hitills är att sätta in en touchscreen och bluetooth i den. Finns ett galleri på den i inlägget nedanför.

Nu ikväll så beställdes lite mera grejer. En gps-mottagare till usb, två stycken i-pex reverse kablar så jag kan koppla in externa antenner till trådlösa nätverkskortet och ett 16gb usb-minne. Allt detta ska jag modda in internt i datorn. Får se hur de går.

Kommer bli en perfekt laptop till wardriving och liknande om allt går vägen.

Nu är de sängen som gäller för mig, imorgon ska jag köra färdigt larm-kursen.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0