Oj

Halloj!

Long time no see!

Har inte brytt mig om att skriva här alls (kanske liiite märkbart). Men jag lever, jobbar väldigt mycket. Är ganska slut efter senaste 8-9 dagarna. Börjar dagarna med att dela ut tidningar, sen ICA, om jag är ledig från ICA så är jag på mammas sommarcafé och hjälper till. Så ganska fullt upp.

Men vad har hänt på datorsidan?


Ja jag har sålt min mainrigg. 2000kr rikare vart jag. Var helt enkelt less på den, så nu använder jag mitt eget bygge Cold Winter som main dator, sen har jag ju min lilla EeePC 900. Har ju två såna så tänkte sälja den ena, sälja bort lite datorer. Får ju förhoppningsvis bra lön nu, så kanske blir en ny rigg, eller inte, får väl se. Funkar ju så här oxå, spelar ju inte något längre förutom väldigt simpla spel så klarar mig bra med denna, den pumpar ju ut 1080p fint.

Funderar på att uppdatera Eee'n lite. Först och främst ska jag se om jag får till touchen, väldigt mycket krångel med den, men om de inte funkar denna gång så skrotar jag den idén. Funderar även på att beställa hem en större och snabbare ssd, sen ett nytt wlan kort som har tre stycken interna connectors för antenn. För de som sitter i nu är de bara två, och dom tas upp av dom två antenner som är inbyggd i skärmen, har ju min externa antenn ikopplad nu men då måste jag ju koppla ur en av dom interna, så ska köpa en med tre så jag kan ha alla ikopplade. Sedan tripple boota XP, Ubuntu och BT5. Ska nog bli fint de där.

Men ska upp om 3h och jobba, så nu blir de sova.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Amanda Norström Fredriksson

svammel :D

2011-07-17 @ 02:34:00
URL: http://amandamtf.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0