Wardriving

Hallå!

Finns en hobby/aktivitet som kallas Wardriving som jag brukar hålla på med lite då och då. Eller för mig blir de väl lite mera warwalking eftersom jag inte har körkort (jobbar på de!!!). Hur som helst så går de ut på att man mappar upp trådlösa nätverk. Till det behövs en dator med wlan och ett program som scannar av trådlösa nätverk, tex Netstumbler. Detta är inte olagligt för man ansluter aldrig till nätverken, utan de blir mer som att man samlar. Finns sidor på internet där man sen kan ladda upp de man hittat så de läggs till på en gemensam karta.

Ikväll så fick jag hem ett nytt wlan kort till min lilla EeePC så nu har jag satt in de. Fattas bara en ny SSD och GPS nu för att den ska bli en perfekt wardriving setup! :)

Kommentarer
Postat av: A

Jag hann först! Wööy

2011-08-03 @ 13:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0