Uppgradering av Cold Winter

Ni har kanske sett mitt bygge Cold Winter som jag gjorde förut. Den funkar perfekt som HTPC, trycker ut 1080p filmer felfritt. Men för spel så fungerar den inte så bra, inte bra alls. Visst jag spelar inte så jätte ofta men de är ju roligt att kunna spela lite värre spel någon gång. Speciellt nu när Dota 2 är på väg. Är också lite småsugen på Starcraft 2.

Så jag tänkte uppgradera hårdvaran i den lite, samtidigt måste jag dra om en hel del kablar osv så kommer bli ett litet projekt. Tänkte använda gamla hårdvaran att bygga en liten nas av med 5tb hårddisk, så de blir ju oxå ett litet projekt.

Hårdvaran jag har just nu:
Mobo: Asus AT3IonT-I Deluxe
Cpu: Intel Atom 330 @ 2200MHz
Gpu: Nvidia Ion @ 600/2000/1400
Ram: 2x 2gb Corsair DDR3
HD1: Intel X-25-V G2 40gb
HD2: Samsung Spinpoint 1TB 2.5"

Tänkte även bygga vattenkylning till den, men just nu så har jag inte tillräckligt med pengar så då nöjer jag mig med Antec Kuhler 620. Längre fram blir de ett EK kit som jag bygger ihop själv.

AMD har kommit ut med en ny processor som grafikkretsen är integrerad i CPUn. Har kollat mycket tester på den och filmer. Den ska klara lite värre spel, speciellt efter jag klockat upp den rejält. ;)

Nya hårdvaran:
Mobo: Asus F1A75-i Deluxe
Cpu: AMD A8-3850
Ram: Corsair XMS3 Vengeance DDR3 2x4gb
PSU: Pico-Psu 150W







Det enda jag väntar på nu är moderkortet som inte kommit till Sverige än. Sen blir de börja bygga! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0